دلار در معاملات خارجی بالا رفت

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم افزایش پیدا کرد.

ارزش دلار

نشانه هایی از احتمال نزدیک شدن به موعد پایان حمایت های بی حساب بانک های مرکزی از بازارهای مالی در مقابل کرونا به چشم می خورد. رابرت کاپلان- رییس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس- گفته است که به زودی با مدیران بانک مرکزی در خصوص مسیر آینده سیاست گذاری صحبت خواهد کرد. در اروپا نیز لوییس گیندوس- قایم مقام رییس بانک مرکزی اروپا- گفت هنگامی که میزان واکسیناسیون به سطح قابل قبولی برسد و سرعت رشد اقتصادی به پایداری نسبی برسد، بانک مرکزی برنامه فعلی را متوقف خواهد کرد.

چاپ  گسترده اسکناس در آمریکا برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در برابر کرونا منجر به قرار گرفتن کسری بودجه دولت و میزان بدهی ها در سطح نگران کننده ای شده است. اکنون میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه آوریل به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴  میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۷۴۸ دلار بوده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه آوریل به سه تریلیون و ۲۵۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار رسیده است.

مازن عیسی – استراتژیست ارشد ارزی در موسسه تیدی سکیوریتیز – گفت: نگرانی از اوج گیری تورم یکی از اصلی ترین عواملی است که جلوی رشد بیشتر دلار را گرفته اما دلار در مقطع فصلی فعلی دارای پشتوانه های بنیادی خوبی برای صعودی شدن است. در صورتی که بازدهی اوراق قرضه روی مدار نزولی قرار گیرد، دلار حرف های زیادی برای گفتن در برابر ارزهای امن تر خواهد دشت. موضع فعلی بانک مرکزی ادامه سیاست های حمایتی است که در برابر رشد دلار عاملی بازدارنده محسوب می شود.

  • ارزش دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۲۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۴ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

  • ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۹ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۲ دلار رسید.

  • ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۰۹.۲۶۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۳ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا