کاهش قیمت نفت درپی گسترش کرونا

قیمت نفت روز جمعه درپی گسترش شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر علاوه بر چین و نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای سوخت کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۹ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۲۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۳ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

مقامات کره جنوبی روز جمعه ابتلای ۵۲ نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کردند. در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا روز جمعه نسبت به روز پیش افزایش پیدا کرد این در حالی است که مقامات چینی تلاشها برای مهار این اپیدمی را تشدید کرده اند.

گِرِگ پریدی، تحلیلگر نفت استراتفور در این باره گفت: دلایل زیادی برای احتیاط وجود دارد زیرا هنوز تاثیر ویروس کرونا روی تقاضا برای نفت مشخص نشده است. اگر تاثیر این اپیدمی ملایم باشد روی تصمیم روسیه برای حمایت از کاهش بیشتر تولید نفت در نشست آتی اوپک پلاس تاثیر خواهد گذاشت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنج شنبه اظهار کرد که تولیدکنندگان نفت جهان درک می کنند که برای اوپک و متحدانش دیگر معنی ندارد که زودتر از زمان تعیین شده دیدار کنند.

این گروه چندین سال است که تولیدش را برای مقابله با اشباع عرضه محدود نگه داشته و بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند با شیوع ویروس کرونا که روی تقاضا برای نفت تاثیر منفی گذاشته است، این تولیدکنندگان پیمان محدودیت عرضه خود را تمدید کرده یا کاهش تولید بیشتری اعمال کنند.

مسکو اعلام کرده که موضع خود را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد. عامل دیگری که باعث کاهش قیمت نفت شد، صعود ارزش دلار بود که با تقاضا به عنوان دارایی مطمئن روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا ذخایر نفت هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی رشد کرد با این حال کمتر از میزانی بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بود. ذخایر بنزین و سایر سوختها به روند کاهشی اخیرشان ادامه دادند.

منبع: ایسنا

کاهش قیمت نفت درپی گسترش کرونا