قیمت سکه ۷۰ هزار تومان کاهش یافت

با وجود ثبات قیمت جهانی اونس، امروز قیمت طلا و سکه در بازار داخلی رو به کاهش گذاشت. این در حالی است که امروز قیمت دلار و یورو با افزایش ۱۰۰ تومانی هم مواجه بود.

به گزارش ایسنا، امروز (یکشنبه) و در زمان تهیه این گزارش (ساعت ۱۸:۵۰) ارزش هر اونس طلای جهانی بدون تغییر نسبت به دیروز ۱۷۳۰ دلار و ۵۰ سنت است. این در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی با کاهش ۴۰۰۰ تومانی کمتر از  ۶۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

امروز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به  ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۷۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر عدد نیم سکه به قیمت ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان (۴۰ هزار تومان کمتر از دیروز)، ربع سکه به قیمت یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان کمتر از دیروز) و سکه یک گرمی به قیمت ۹۷۰ هزار تومان (بدون تغییر قیمت) به فروش می‌رسد.

افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار و یورو

اما قیمت ارز در دومین روز هفته نسبت به روز گذشته با کمی افزایش روبه‌رو بود.

امروز صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ فروش آن را ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کردند که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان افزایش داشت. همچنین این صرافی‌ها امروز یورو را ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خریدند و در مقابل با قیمت ۱۷ هزار تومان فروختند که قیمت خرید و فروش یورو نیز نسبت به روز گذشته به اندازه همان ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت خرید ارز در بانک‌ها نیز اندکی کمتر از قیمت خرید در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی است؛ هرچند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، در حال حاضر تلاش می‌شود که کمترین مراجعه به شعب بانکی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

قیمت سکه ۷۰ هزار تومان کاهش یافت