رکوردشکنی طلا متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه در پی سودگیری سرمایه گذاران از صعود اخیر این فلز، اندکی کاهش داشت اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای متعدد، افت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۶۵۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه حداکثر ۲.۸ درصد صعود کرده و به ۱۶۸۸ دلار و ۶۶ سنت رسیده بود که بالاترین قیمت در هفت سال گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۶۵۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: معاملات اس اند پی صعود کردند و بازارهای سهام منطقه ای در سطح بالاتری گشوده شدند در نتیجه بازار طلا با فشار فروش و کاهش قیمت روبرو شد. اکنون ما شاهد تقاضا برای خرید ارزان طلا هستیم. نگرانیهای زیادی وجود دارد که ویروس کرونا دیگر محدود به چین نیست و اکنون یک مسئله جهانی است.

بازارهای سهام آسیا تلاش می کنند پس از یک موج فروش، تثبیت شوند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا تا روز دوشنبه به هفت نفر افزایش یافت و مقامات این کشور مناطق شیوع این ویروس را قرنطینه، مدارس را تعطیل و کارناوال ونیز را متوقف کردند. کشورهای متعدد خاورمیانه هم با نخستین موارد آلودگی به ویروس کرونا روبرو شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، رشد سریع ویروس در خارج از چین، نگرانیها نسبت به تاثیر این اپیدمی روی اقتصاد جهانی را تشدید کرده و باعث شده است برخی از تحلیلگران پیش بینی کنند بانک مرکزی آمریکا مجبور خواهد شد برای مصون نگه داشتن اقتصاد آمریکا از اثرات منفی این اپیدمی، نرخهای بهره را کاهش دهد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت می‌کند.

در این بین، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به رویترز گفت انتظار ندارد شیوع بیماری کووید ۱۹ تاثیر ملموسی روی فاز اول توافق تجاری به چین داشته باشد اما اگر آمار بیشتری در هفته های آینده منتشر شود، این مسئله ممکن است تغییر کند.

با این حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد از کنگره یک بودجه اضطراری برای تقویت واکنش به اپیدمی ویروس کرونا درخواست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد رشد، ۲۶۴۷ دلار و شش سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۶۴ دلار و ۴۶ سنت رسید.

منبع: ایسنا

رکوردشکنی طلا متوقف شد