هفته خوب بازار سرمایه

معاملات در بازار بورس در هفته‌ جاری روندی رو به رشد داشت و هرچند در برخی روزها شاهد کاهش ارزش معاملات بودیم، اما این بازار همواره سبزپوش بود. طبق آمار و ارقام، روز یکشنبه بالاترین تعداد معاملات به ارزش بیش از ۳۲۰۳ میلیارد تومان در بورس ثبت شد.

به گزارش ایسنا، رشد شاخص بورس تهران در نخستین روز هفته جاری نسبت به  آخرین روز معامله در هفته گذشته که با کاهش مواجه شده بود، دوباره از سر گرفته شد و در روز شنبه به ۳۴۳ هزار و ۲۹۱ واحد رسید. در این روز معاملات انجام شده ۲۵۷۷ میلیارد تومان ارزش داشت.

معامله‌گران در روز یکشنبه ۶۲۱ هزار معامله با ارزش ۳۲۰۳ میلیارد تومان انجام دادند و شاخص را به ۳۴۴ هزار و ۱۳۹ واحد رساندند. طبق این اعداد روز یکشنبه بازار نسبت به روزهای دیگر هفته جاری از بیشترین میزان رشد برخوردار بود و می‌توان گفت یک رکورد دیگر در بورس ثبت شد.

روند صعودی بازار در روز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه کمی کاهش یافت و هرچند شاخص کل در رقم ۳۴۴ هزار و۴۸۷ واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه افزایش داشت، اما شاهد ۵۰۶ هزار معامله به ارزش ۲۱۸۰ میلیارد تومان بودیم که نسبت به روز قبل کاهشی بود.

در روز سه‌شنبه با پایان یافتن معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل این بازار به عدد ۳۴۶ هزار و۸۷۰ و ارزش بازار سرمایه در این روز به ۲۶۳۴ میلیارد تومان رسید.

روند رشد بورس در آخرین روز معاملات هفته جاری کاهش یافت و شاهد کم‌تر شدن تعداد معاملات و همچنین ارزش بازار در روز چهارشنبه بودیم؛ به طوریکه که معامله‌گران در این روز ۵۷۰ هزار معامله به ارزش ۲۵۸۱ میلیارد تومان ثبت کردند.

فرابورس نیز صعودی بود

شاخص در فرابورس نیز از ابتدای هفته همچون شاخص بورس افزایشی بود؛ به طوریکه شاخص کل این بازار در روز شنبه هفته جاری ۴۴۴۹ واحد بود. در روز شنبه ۳۰۴ هزار معامله به ارزش ۱۳۴۴ میلیارد تومان انجام شد.

شاخص کل فرابورس در روز یکشنبه با ۳۵۹ هزار معامله به ارزش ۲۴۱۰ میلیارد تومان ۴۴۷۱ واحد بود. روز دوشنبه تعداد معاملات نسبت به روز یکشنبه کاهش داشت اما ارزش معاملات در این بازار همچنان صعودی بود و به ۱۴۹۴ میلیارد تومان رسید.

فرابورس در روز سه‌شنبه بیشترین میزان ارزش معاملات در هفته جاری را تجربه کرد. در این روز معامله‌گران ۳۸۵ هزار معامله با ارزش ۱۵۰۶ میلیارد تومان را ثبت کردند. البته این میزان در روز چهارشنبه با کاهش مواجه شد و ارزش این بازار ۱۳۹۸ میلیارد تومان شد.

منبع: ایسنا

هفته خوب بازار سرمایه