مذاکره برای بورسی شدن پهنای باند اینترنت

مدیرعامل بورس کالا از مذاکره بین بورس کالا و وزارت ارتباطات برای بورسی شدن پهنای باند اینترنت خبر داد.

حامد سلطانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مذاکرات اولیه با وزارت ارتباطات، اظهار کرد:در حوزه معاملات پهنای باند اینترنت مذاکرات اولیه ای با وزارت ارتباطات داشتیم که هنوز موفق نبوده است. محور مذاکرات این بود که اگر قرار است پهنای باند واگذار شود در یک قالبی به بورس کالا بیاید و از این طریق واگذار شود.

وی ادامه داد: این طرح از سوی بورس کالا ارائه شد اما دوستان ارتباطات و زیرساخت مدل ما را نپذیرفته اند اما رایزنی با آن‌ها ادامه دارد. آن‌ها ملاحظاتی دارند و بر این باورند که تعداد عرضه کننده این حوزه محدود است و بازاری نیست که مردم درگیر آن شوند. درحالی که عقیده بورس کالا این است که چرا پهنای باند را عده خاصی به شکل محدودی عرضه کنند و عده خاصی هم بخرند؟

مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد: این حوزه می‌تواند در بورس کالا عرضه شود و در فرایند رقابتی صورت بگیرد و مردم ازاد باشند از بین شبکه های مختلف قیمت مناسب‌تری را انتخاب کنند اما دوستان وزارت ارتباطات ملاحظات مقرراتی، پهنای باند و ترافیک شبکه و… دارند.

بر اساس این گزارش، از دیگر حوزه‌هایی که بورس کالا درحال مذاکره برای عرضه آن در این بازار است راه‌اندازی تهاتر مصالح ساختمانی در بورس کالا بوده که مذاکرات اولیه‌ بین بورس کالا و وزارت مسکن برای راه‌اندازی بازار تهاتر پروژه‌های مسکن صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

مذاکره برای بورسی شدن پهنای باند اینترنت