اولین بار نیست که بورس اصلاح قیمت می‌کند

رییس هیات مدیره یک گروه صنعتی و معدنی با تاکید بر این‌که این نخستین بار نیست که بازار بورس اصلاح قیمت می‌کند، اظهار کرد:

اصلاح قیمت‌ها باید انجام می‌شد. در سال ۱۳۹۵ نیز اکثر سهم‌ها بیش از ۷۰ درصد اصلاح شدند، اما افرادی که در آن سهم‌های خود را فروختند بعدا افسوس خوردند.

 

رییس هیات مدیره یک گروه صنعتی و معدنی – در نشست خبری که امروز در خصوص سرمایه بازار و بورس برگزار شد، با اشاره به صعود چشمگیر بازار سرمایه در ماه‌های اردیبهشت‌ و خرداد اظهار کرد: جو هیجانی مثبت در بازار سرمایه که در ماه‌های خرداد و اردیبهشت‌ آغاز شد، اکنون برعکس و منفی شده که به ضرر همه سهامداران واقعی است.

وی ادامه داد: عده‌ای به دنبال سودهای کوتاه مدت در بازار سرمایه هستند، در صورتی که باید به بازار سرمایه با دید بلند مدت نگاه کرد و افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند، باید بررسی کنند اساس شرکتی که سهم آن را می‌خرند بر مبنای چیست.

ابراهیم جمیلی با تاکید بر این‌که این نخستین بار نیست که بازار بورس اصلاح قیمت می‌کند، اظهار کرد: اصلاح قیمت‌ها باید انجام می‌شد. در سال ۱۳۹۵ نیز اکثر سهم‌ها بیش از ۷۰ درصد اصلاح شدند، اما افرادی که سهم‌های خود را فروختند بعدا افسوس خوردند.

او گفت: از یک طرف شاهد رشد قیمت فلزات در بازار جهانی هستیم و از طرف دیگر قیمت دلار در حال افزایش است. این دو موضوع باعث می‌شود سودآوری شرکت‌ها نسبت به قبل بیشتر شود. البته باید گفت که تحریم‌ها در روند صادرات محدودیت‌های زیادی ایجاد کرده اما صادرات کالا ادامه دارد و فقط در رابطه با بازگشت ارز سختی‌هایی را تحمل می‌کنیم.

جزئیات ۲ عرضه اولیه جدید

جمیلی در ادامه با انتقاد از طولانی بودن دوره پذیرش در سازمان بورس اظهار کرد: دوره پذیرش در سازمان بورس و فرابورس بسیار طولانی است. در طول یک ماه جلسات هیات پذیرش به بهانه کرونا تشکیل نشد و همین موضوع باعث شد هیجانات بازار بیشتر شود. البته این فرآیند در حال حاضر بهتر شده است.

منبع: ایسنا

وی ادامه داد: در این راستا دو شرکت جدید گسترش صنایع روی ایرانیان و تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان پذیرش شده و از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است و احتمالا ظرف دو ماه آینده عرضه اولیه می‌شوند.

در ادامه‌ این نشست سلیمی – رییس هیات مدیره یک شرکت معدنی دیگر – نیز با اشاره به شرایط بازار سرمایه طی یک ماه گذشته گفت: بازار سرمایه روند اصلاحی در پیش گرفته و طبیعتا همه سهم‌ها هم اصلاح شدند. البته به دلیل برخی مسائل از جمله جدیدالورودها هیجانات بیش از حد است.

بورس اصلاح قیمت