شاخص دلار در بالاترین سطح دو ماه اخیر ایستاد

شاخص دلار در بالاترین سطح دو ماه اخیر ایستاد

مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کماکان نقش کلیدی در تعیین نرخ ارز دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دلار در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید و این اتفاق در شرایطی رخ داد که معامله گران منتظر کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در جلسه این هفته خود هستند. انتظار می‌رود فدرال رزرو به منظور تقویت رشد اقتصادی آمریکا در زمان کاهش رشد اقتصادی جهانی و جنگ تجاری با چین، با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست این هفته خود موافقت کند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش، جایگاه خود در کانال ۹۸ واحدی را بیش از پیش تقویت کرد و در سطح ۹۸.۰۲۷ واحد قرار گرفت.

دنیل کاتزیوه، استراتژیست ارزی دفتر منطقه‌ای آمریکای شمالی در بانک “بی ان پی پاری باس” فرانسه گفت: بازارها منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند. به طور کلی حمایت خوبی از دلار در حال حاضر وجود دارد و به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو کار سختی را برای برآورده ساختن انتظار معامله گران داشته باشد.

هر یورو که دیروز تا ۱.۱۱ دلار عقب نشسته بود امروز خود را به میانه کانال ۱.۱۱ دلاری رساند و به ازای ۱.۱۱۵ دلار مبادله شد. پوند انگلیس کماکان تحت تاثیر اخبار مربوط به چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار دارد و پس از آن که نخست وزیر اسکاتلند گفت شانس خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بالا می داند، ارزش پوند ۱ درصد دیگر سقوط کرد تا در پایین ترین سطح خود طی ۲۸ ماه اخیر قرار گیرد. هر پوند به ازای ۱.۲۱۵۶ دلار و هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۰۸۵ دلار مبادله شدند.

هم چنین هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴۸۶ دلار استرالیا، ۱.۳۱۷۲ دلار کانادا و ۱۰۸.۶۰۶ ین ژاپن مبادله شد.

کاتزیوه در همین رابطه گفت: سخنان نخست وزیر اسکاتلند پس از دیدارش با نخست وزیر انگلیس معامله گران را بیش از پیش نگران کرده است و به نظر نمی رسد نقطه روشنی در کوتاه مدت وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *