حباب سکه به ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت

حباب سکه به ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه مدیریت بازار ارز تاثیر قابل توجهی بر حباب سکه داشته است، گفت: برخلاف هفته گذشته که حباب سکه تا حدودی افزایش یافته بود، در هفته جاری حباب سکه روند نزولی به خود گرفته و به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از روز گذشته حباب سکه روند نزولی به خود گرفته و این در حالی است که در هفته گذشته در برخی از روزها حباب سکه روند افزایشی را تجربه کرده بود.

این کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: روند کاهشی حباب سکه در حالی ادامه دارد که قیمت جهانی طلا آنچنان کاهش نیافته و دلیل اصلی کاهش حباب سکه، مدیریت بازار ارز و کاهش نسبی ارزش دلار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت طلا و سکه با توجه به مولفه‌های تاثیرگذار بر روی آن همچون ارزش اونس جهانی و دلار، منطقی بوده و کاهش ارزش حباب نشان از تناسب نسبی بین میزان عرضه و تقاضا است.

کشتی‌آرای بیان کرد: با توجه به مدیریت بازار ارز، اصلی‌ترین کالای سرمایه‌ای بازار ایران که همان طلا و سکه است، قیمت منطقی و اقتصادی به خود گرفته است.

وی با اشاره به نوسانات منطقی و متناسب طلا و سکه با نوسانات بازارهای جهانی، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر بازار دچار شوک قیمتی نشده و در حال حاضر با توجه به ارزش اونس جهانی و قیمت ارز، قیمت طلا و سکه فارغ از حباب قیمت سکه، منطقی است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *