نفت خام هر هفته در بورس انرژی عرضه می‌شود

نفت خام هر هفته در بورس انرژی عرضه می‌شود

وزارت نفت هر هفته نفت خام را در بورس انرژی عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه – وزیر نفت – درباره فروش نفت خام در شرکت بورس انرژی ایران اظهار کرده که ممکن است مدت زمانی طول بکشد فروش نفت در بورس جا بیفتد، اما وزارت نفت هر هفته نفت خام را در بورس انرژی عرضه می‌کند.

وی با بیان این‌که سفرهای لازم برای فروش نفت انجام شده است، افزود: به دنبال نمایش کارهایم نیستم، زیرا سفرها و مذاکرات باید منفعتی برای کشور داشته باشد و احتمال موفقیت در آن بالا باشد.

بر اساس اطلاعات سایت خانه ملت، وزیر نفت همچنین از رایزنی‌ها و مذاکرات پشت پرده و آشکار برای فروش نفت خام خبر داد.

اخیراً ودر پنجمین عرضه نفت خام سبک در رینگ بین‌الملل بورس انرژی یک محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای نفت خام سبک به قیمت هر بشکه ۵۲ دلار و ۲۵ سنت به فروش رفت.

طبق اطلاعیه عرضه که در روزهای قبل توسط شرکت ملی نفت ایران منتشر شد، تاکید شده بود که شرایط عرضه در این دوره مشابه عرضه چهارم است. همچون عرضه قبلی پیش پرداخت شش درصد و امکان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی از ویژگی‌های این عرضه است. مدت تسویه حساب از زمان بارگیری ۹۰ روز تعیین شده است.

در مرحله پنجم عرضه نیز همانند نوبت قبل یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه و قیمت پایه ۵۶ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه تعیین شده است.

نفت خام سبک ایران تاکنون پنج بار در بورس انرژی عرضه شده است که در نوبت سوم و چهارم مشتری‌ای برای خرید آن اعلام آمادگی نکرد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *