یورو در لاک دفاعی فرو رفت

یورو در لاک دفاعی فرو رفت

چشم‌انداز تیره اقتصادهای اروپایی باعث عقب‌نشینی مجدد یورو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با تداوم روند کاهشی رشد اقتصادی کشورهای اروپایی و در پیش بودن مساله برگزیت، یورو بیش از هر زمان دیگری در هفته های اخیر تحت فشار قرار گرفته است تا جایی که ارزش آن در برابر دلار حتی به پایین ترین سطح دو سال اخیر نیز رسید اما ورود جریان حمایتی برای تثبیت یورو مانع از ریزش بیشتر آن شد.

یورو در معاملات تا ۱.۰۹۰۳ دلار نیز عقب نشست که از می ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است اما در نهایت کمی بالاتر رفت و به ازای ۱.۰۹۳۸ دلار مبادله شد. هم‌چنین پس از آن که میشل ساندرز، از مدیران بانک مرکزی انگلیس گفت که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا باعث مشکلات زیادی برای بانک مرکزی خواهد شد، ارزش پوند در برابر دلار به ۱.۲۲۹۱ دلار عقب نشست.

در معاملات آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارزی جهانی هر دلار به ۱۰۷.۹۳۴۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۸۲ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا در یکی از کمترین سطوح سه هفته اخیر باقی بماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد ۰.۰۰۲ درصد افزایش یافت و به ۹۸.۷۶۷ واحد رسید.

مازن عیسی، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه ” تی دی سکیوریتیز” گفت: انتظار ریزش بیشتری را در یورو داریم چرا که با توجه به وجود ریسک های متعدد بر سر راه اقتصاد کشورهای اروپایی انظتار نمی رود اوضاع خیلی بهتر شود.

دلار در برابر یوان چین نیز صعودی بود و با ۰.۳۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ازای ۷.۱۴۵۱ یوان معامله شد.

لان انگویان، تحلیل‌گر بانک ” کومرتس بانک” گفت: با توجه به آمارهای ضعیف مربوط به منطقه یورو احتمالا شاهد تضعیف موقعیت ارز اروپایی در برابر همتای آمریکایی اش خواهیم بود.

در برابر سایر ارزها، نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۷۰.۶۵۹۷ روپیه هند، ۱.۳۲۴۴ دلار کانادا، ۱.۳۸۱۶ دلار سنگاپور و ۰.۹۹۰۹ فرانک سوئیس اعلام شد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *