یورو به کمترین سطح ۱۶ ماه اخیر رسید

یورو به کمترین سطح ۱۶ ماه اخیر رسید

جنگ تجاری و مساله برگزیت باعث ریزش مجدد ارزش یورو شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از اعتراضات گسترده داخلی در انگلیس در واکنش به موافقت ملکه این کشور با درخواست انحلال موقت پارلمان، بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس در سخنانی نمایندگان مجلس این کشور را تهدید کرد که در صورت تداوم مخالفت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مجلس را منحل و انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر میشل بارنیه- مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا با طرف انگلیسی گفته است که چندان نسبت به دستیابی توافقی مشخص بر سر چگونگی خروج انگلیس از این اتحادیه امیدوار نیست. رشد اقتصادی آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد منطقه یورو نیز منفی شده و چشم انداز بازار کار تحت تاثیر قرار گرفته است. البته مشکلات اروپا به همین جا ختم نشده و آمریکا و چین نیز وارد فاز جدیدی از درگیری تجاری با یکدیگر شده‌اند که با توجه به روابط گسترده اروپا با دو طرف، بر چشم انداز اقتصادی قاره سبز نیز تاثیر گذاشته است.

امروز یورو در معاملات ارزی با ۰.۳ درصد کاهش به ۱.۰۹۳۶ دلار رسید. این برای نخستین بار از می ۲۰۱۷ تاکنون است که یورو در کانال  یک دلاری قرار می‌گیرد. از ابتدای امسال تاکنون یورو ۴ درصد ارزش خود در برابر دلار  را از دست داده است.

تیموتی گراف- استراتژیست ارزی در موسسه ” استیت استریت گلوبال ادویژن” گفت: اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین تشدید شود، جاهای (امن) کمی برای پناه گرفتن در بازار ارز وجود دارد. با توجه به ارتباطات تجاری گسترده اروپا با چین و آمریکا، آسیب‌پذیری یورو زیاد خواهد بود.

اکنون بسیاری از ناظران بازار انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در نشست این ماه خود نرخ بهره را دست کم به میزان ۰.۲ درصد کاهش دهد.

از سوی دیگر ارزش پوند نیز به مانند یورو نزولی بود تا جایی که هر پوند به ۱.۲۰۴۶ دلار و هر یورو به ۰.۹۰۹۳ پوند رسید.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *