ورود سیب ایرانی به بازارهای جدید بین المللی

ورود سیب ایرانی به بازارهای جدید بین المللی

اقتصادنیوز : نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران از ورود سیب تولیدی کشور در­ سال جاری به سمت بازارهای جدید در دنیا مثل هندوستان و­ روسیه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، صدرالدین نیاورانی با اشاره به اینکه سیب در کشور به لحاظ تولید و صادرات از مزیت نسبی برخوردار است، افزود: این محصول به دلیل بهره مندی از یکسری ویژگی ها از قبیل رنگ، عطر، طعم، کیفیت و مصادیقی از این نوع، ‌ جایگاه ویژه ای در سطح بازارهای جهانی دارد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته تدابیری در خصوص صادرات سیب از قبیل اعطای جوائز صادراتی، تمهیدات مناسب در زمینه حمل و نقل، ایجاد زنجیره و غیره انجام داده است.

نیاورانی با بیان اینکه افزیش نرخ ارز در کنار سایر تمهیدات در روند توسعه صادرات سیب بسیار تاثیرگذار بوده است،  تصریح کرد: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز برخی از محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی قابلیت صادراتی ورقابت پذیری خوبی در سطح بازارهای بین المللی پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل زنجیره ملی سیب ایران گفت: این زنجیره حلقه های تولید، توزیع، صادرات، درجه بندی، بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری، کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده، مصرف داخلی و غیره را شامل و در یک کلام نقش بسیار پررنگی در ساماندهی بازار سیب و کاهش مشکلات کشاورزان دارد.

نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران افزود: جالی خالی زنجیره در حوزه همه ­­محصولات کشاورزی کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر برای جبران این خلاء به دنبال ایجاد زنجیره در سایر تولیدات بخش از قبیل مرکبات، کیوی و غیره است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *