قیمت نفت دوباره صعودی شد

قیمت نفت دوباره صعودی شد

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر اختلال در صادرات نفت لیبی از میدان نفتی شراره افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از آنکه شب گذشته ۲ درصد نسبت به زمان بعد از توافق کاهش تولید اوپک کاهش یافت، بار دیگر تحت تاثیر اختلال در تولید و صادرات نفت لیبی از میدان نفتی شراره اندکی افزایش یافت.

رویترز نوشت بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت در روز سه شنبه با ۱۹ سنت و ۰.۳ درصد افزایش نسبت به اخرین معاملات آن به ۶۰.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۵۱.۱۶ دلار رسید.

این در حالیست که قیمت‌های نفت در روز دوشنبه و نخستین روز معاملات بازار نفت پس از توافق کاهش تولید نفت اوپک افزایش پیدا کرده بود، اما دوباره در پایان معاملات آن در شب گذشته تحت تاثیر افزایش نگرانی‌ها در مورد بازارهای سهام جهان و تردید در خصوص موفقیت توافق کاهش تولید اوپک برای جلوگیری از عرضه مازاد نفت، اندکی تضعیف شد.

شرکت ملی نفت لیبی دوشنبه شب اعلام کرد که صادرات نفت از میدان نفتی شراره تحت تاثیر وضعیت فوق العاده متوقف شده است. این میدان نفتی در لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور به شمار می‌رود، هفته گذشته نیز مورد حمله و تسخیر نظامیان ضددولتی در این کشور قرار گرفته بود.

حالا امروز قیمت نفت در حالی افزایش یافته است که بازارهای سهام جهانی در مناطق مختلف جهان درباره موفقیت توافق کاهش تولید نفت اوپک و جلوگیری از عرضه مازاد و کاهش قیمت نفت به تردید افتاده‌اند.

روز جمعه بود که اجلاس کشورهای عضو و غیر عضو اوپک با نتیجه توافق کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه نفت به پایان رسید که از این میزان، ۸۰۰ هزار بشکه آن سهم کشورهای عضو اوپک و ۴۰۰ هزار بشکه آن نیز سهم غیر اوپکی‌هاست.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *