بررسی ضرورت کاهش تولید نفت در نشست اوپک و روسیه

بررسی ضرورت کاهش تولید نفت در نشست اوپک و روسیه

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در نشستی که روز یکشنبه در ابوظبی برگزار می‌شود، کاهش تولید را با هدف متوقف کردن ریزش قیمت نفت بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وزیران عربستان سعودی و روسیه ریاست دیدارهای کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک را که روز یکشنبه در پایتخت امارات متحده عربی آغاز می‌شود، برعهده دارند. گفت و گوهای این تولیدکنندگان با افزایش تولید نفت شیل و معافیت اعطایی به هشت مشتری نفت ایران پیچیده شده است.

یک نماینده اوپک به پلاتس گفت: ما نسبت به وضعیت بازار، اقتصاد جهانی و تقاضا و عرضه نگران هستیم.

اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیراوپک به رهبری روسیه در نشست ژوئن توافق کردند تولیدشان را یک میلیون بشکه در روز از سطح تولید ماه مه افزایش دهد تا افت تولید برخی از اعضا شامل ایران و ونزوئلا را جبران کنند. با این حال شرایط ضعیف بازار باعث شده نیاز به محدودیت عرضه مجددا در برنامه این گروه قرار بگیرد.

منابع اوپک تصریح کرده اند که کمیته نظارتی ممکن است توصیه کند افزایش تولید نفت معکوس شده و محدودیت عرضه دوباره احیا شود.

نشست رسمی اوپک که در آن ممکن است تصمیم جدیدی درباره سیاست تولید گرفته شود، ششم دسامبر در وین برگزار می‌شود.

یک نماینده دیگر اوپک گفت: بازار در یک مدت زمان کوتاه تغییر بسیاری پیدا کرده است.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس از تحلیلگران، مقامات صنعتی و آمار کشتیرانی، تولید اوپک از ماه مه ۸۲۰ هزار بشکه در روز رشد کرده است. در این بین، روسیه اوایل ماه جاری اعلام کرد تولیدش به ۱۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده که حدود ۴۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه مه افزایش داشته است.

همزمان اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تولید نفت آمریکا در اکتبر به رکورد ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز صعود کرده است.

تحلیلگران شرکت PVM Associatesدر یادداشتی اعلام کردند افت قیمت نفت احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد مگراینکه اوپک و شرکایش موافقت کنند تولیدشان را کاهش دهند.

وزیران عربستان سعودی، روسیه، کویت، ونزوئلا، الجزایر و عمان در کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک حضور دارند. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی که امسال ریاست اوپک را در دست دارد، میزبان این نشست است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *