آخرین اخبار از طرح تقویت فشار فازهای پارس جنوبی

آخرین اخبار از طرح تقویت فشار فازهای پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، آخرین وضعیت طرح تقویت فشار فازهای پارس جنوبی را تشریح کرد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که طرح توسعه فاز دوم پارس جنوبی که توسط یک شرکت فرانسوی در حال بررسی بود، تکمیل شده است، افزود: این طرح توسط شرکت فرانسوی انجام و تکمیل شد و در اختیار ما قرار دارد. در مرحله بعد، پیمانکار اجرایی انتخاب و کار را عملیاتی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که هنوز مشخص نیست پیمانکار ایرانی باشد یا خارجی، سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح را  در مجموع ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، مشکین‌فام پیش از این هم به ایسنا گفته بود کاری که مشاور فرانسوی انجام داده، مطالعات امکان‌سنجی بوده است؛ این شرکت گزینه‌های مختلف را بررسی و بهترین گزینه ممکن را به ما معرفی کرده است، بر این اساس ما این گزینه را نهایی می‌کنیم و طراحی پایه و طراحی تفصیلی را انجام می‌دهیم و برای انتخاب پیمانکار، مناقصه برگزار خواهیم کرد.

او هم‌چنین در سال ١٣٩۶، اعلام کرده بود که مرحله دوم فاز دوم توسعه پارس جنوبی، دو سال بعد کلید خواهد خورد و در فاز دوم، بحث تقویت فشار مطرح است. تولید پارس جنوبی، تا دو سال آینده به ۷۰۰ کیلومترمربع می‌رسد، اما ممکن است با توجه به شرایط مخزن، افت فشار صورت بگیرد. تا وقتی توسعه فازهای پارس جنوبی تمام نشود، مرحله‌ی دوم توسعه آغاز نخواهد شد و درباره این توسعه، با یک مشاور فرانسوی در حال مذاکره هستیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *