آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ٥

آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵

معاون وزیر نفت آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل نفت گاز را اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ به ٧۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا صادق‌آبادی در نشست خبری که امروز در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط رئیس جمهوری در روز آینده، اظهار کرد: این افتتاح پروژه، با بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس و هم‌چنین افزایش تولید چهار میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه همزمان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید چهار میلیون بشکه‌ای در پالایشگاه بندرعباس باید گفت در حال حاضر روزانه ١٢میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه تولید می‌شود.

ظرفیت تولید نفت گاز یورو به ۴۴ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که بیش از دو ماه است که نفت گاز یورو ۴ در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود، افزود: نفت گاز تولیدی در این پالایشگاه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، چابهار، کرمان، شیراز و سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود. همچنین سعی کردیم در بنادر اصلی که شامل بوشهر، بندرعباس و چابهار است، نفت گاز یورو توزیع کنیم.

صادق آبادی از رسیدن ظرفیت تولید نفت گاز یورو ۴ به ۴۴ میلیون لیتر در روز خبر داد و اظهار کرد: حدود ١۵ میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و سه میلیون لیتر از این میزان در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.

جزئیات تولید بنزین یورو ۴ در کشور

وی در ادامه با بیان این‌که ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ در سال ۱۳۹۱، صفر بود، گفت: این میزان در اواسط سال ۱۳۹۲ به ١٧میلیون لیتر در روز رسید که در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شد. این میزان در اوایل سال ۱۳۹۶ به ٢٨میلیون لیتر رسید که به این میزان سه میلیون لیتر بنزین تولیدی در پالایشگاه تبریز و ١٢میلیون لیتر پالایشگاه بندرعباس اضافه شد و ظرفیت تولید به ۴٣ میلیون لیتر رسید که به این میزان هم تولید ٣٣میلیون لیتری پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه می‌شود و میزان تولید بنزین یورو ۴ و ۵ در کشور به ٧۶میلیون لیتر رسید.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه همه محصولات تولیدی پالایشگاه بندرعباس طبق استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ است، اظهار کرد: پالایشگاه بندرعباس یک پالایشگاه سبز محسوب می‌شود.

پالایشگاه بندرعباس بازگشت سرمایه خوبی داشت

صادق‌آبادی با بیان این‌که پالایشگاه بندرعباس توانسته بخش قابل توجهی از دیون خود را تسویه کند، توضیح داد: این پالایشگاه صددرصد اوراق مشارکت و ۵٠ درصد وام خود به صندوق توسعه ملی را تسویه کرده است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *