کاهش قیمت نفت ادامه یافت

کاهش قیمت نفت ادامه یافت

قیمت‌های نفت در معاملات اندک روز چهارشنبه وضعیت یکسانی نداشت و در حالی که شاخص قیمت نفت آمریکا از ضرر سنگینی که در معاملات پیشین داشت، اندکی بهبود پیدا کرد اما نفت برنت افت بیشتری داشت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت یا ۰.۶۸ درصد افزایش، به ۴۲.۸۲ دلار در هر بشکه رسید و در یک مقطع حداکثر دو درصد نسبت به قیمت نهایی آخرین معاملات افزایش نشان داد. نفت آمریکا روز دوشنبه ۶.۷ درصد سقوط کرده و در ۴۲.۵۳ دلار در هر بشکه بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت از ژوئن سال ۲۰۱۷ بود.

در این بین بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و به ۵۰.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۶.۰۲ درصد سقوط کرده و در ۵۰.۴۷ دلار در هر بشکه بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت اوت سال ۲۰۱۷ بود.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت “سی ام سی مارکتس”، محدوده ۵۰ دلار از نظر روانی اهمیت زیادی برای نفت برنت دارد، اما لازم است که اعتماد بازار به قیمت نفت احیاء شود که شامل بهبود بازار سهام یا کاهش بیشتر تولید از سوی صادرکنندگان بزرگ خواهد بود.

بازارهای مالی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی در بحبوحه نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا و جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تحت فشار منفی قرار گرفته‌اند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز سه‌شنبه اظهار کرد: قیمت نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ تحت تاثیر تلاش‌های مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید، ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، بحران سیاسی آمریکا که با تعطیلی بخشی از دولت فدرال ایجاد شده نیز بر نگرانی‌های بازار اضافه کرده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد: این تعطیلی تا زمانی که درخواست‌های وی برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک برآورده شود، ممکن است ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *