غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل عدم ارزانی در زمان کاهش نرخ ارز

غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل عدم ارزانی در زمان کاهش نرخ ارز

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت معتقد است دستگاه‌های نظارتی هیچ نظارت و رصدی نسبت به ارز ارائه شده برای واردات کالا و مواد اولیه ندارند و این موضوع عاملی شده تا قیمت کالا در شرایط کاهش نرخ ارز، روند نزولی به خود نگیرد.

مصطفی صفرخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت لوازم یدکی موتورسیکلت و چرایی عدم کاهش نرخ محصولات متناسب با روند نزولی نرخ ارز، گفت: تقریبا بیش از ۹۵ درصد کالاهای مصرفی و قطعات جانبی انواع موتورسیکلت در بازار موجود است و افراد می‌توانند به راحتی نیاز خود را تامین کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در شرایط فعلی آن است که قیمت لوازم یدکی موتورسیکلت نسبت به گذشته با رشد بسیار قابل توجهی روبرو شده و هیچ نهاد نظارتی بر قیمت‌گذاری، عرضه و توزیع کالا نظارت ندارد.

وی تاکید کرد: عدم کاهش قیمت لوازم یدکی و محصولات مصرفی در شرایطی که نرخ ارز نسبت به گذشته روند کاهشی به خود گرفته، متاثر از عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه و عدم رصد چگونگی تامین ارز، نگهداری کالا و زمان عرضه کالا در بازار است.

صفرخانی بیان کرد: برخی از واردکنندگان و تجار محصولات را با ارز دولتی به کشور وارد کرده‌اند اما قیمت‌گذاری را برحسب نرخ روز ارز انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تاکید کرد: برخی افراد از غفلت سازمانهای نظارتی بهترین استفاده را کرده و محصولات را در زمان نیاز بازار و ارزانی نرخ دلار احتکار کردند.

وی اظهار کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی ارز ارائه شده به هر کالا را رصد کنند، قیمت محصولات در زمان واردات، انبارداری، عرضه و خرده‌فروشی کاملا شفاف و منطقی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، با کاهش نرخ دلار در هفته‌های گذشته بسیاری از مردم منتظرند قیمت کالاهایی که به دنبال افزایش نرخ ارز، رشد کرده بودند، بار دیگر کاهش یابد.

چندی پیش قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی کرده بود که در صورت پایین باقی ماندن نرخ ارز، قیمت کالاها به دنبال آن کاهش یابد.

منبع: ایسنا


0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *