ریزش دلار در بازارهای جهانی

ریزش دلار در بازارهای جهانی

با وجود آمار خوب اشتغال‌زایی، ارزش دلار در آخرین روز معاملات هفتگی تضعیف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شدت یافتن جنگ تجاری بین چین و آمریکا که به دنبال تهدید رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات کالاهایی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از چین وارد فاز جدیدی شده است، فضای معاملات را چنان تحت تاثیر قرار داد که حتی اشتغال‌زایی برای ۱۶۴ هزار نفر در ماه ژوئیه در آمریکا نیز نتوانست به تقویت دلار کمکی کند و در نهایت اسکناس سبز در برابر تمام رقبای اصلی خود عقب نشست.

در آخرین روز از معاملات هفتگی، هر دلار با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۰۶.۵ ین ژاپن رسید تا اسکناس ژاپنی به بالاترین سطح خود طی هفت ماه نخست امسال برسد. از سوی دیگر یورو نیز ۰.۲۲ درصد در برابر دلار تقویت شد و به ۱.۱۱۰۹ دلار رسید تا مجددا موفق به باز پس‌گیری کانال ۱.۱۱ دلاری شده باشد. از سوی دیگر دلار در برابر فرانک سوئیس نیز ۰.۸۳ درصد ریزش کرد و هر دلار به ۰.۹۸۱۸ فرانک رسید.

گرگ اندرسون، مدیر معاملات ارزی جهانی در موسسه “بی ام او کپیتال مارکتس” گفت: کاهش‌های بیشتر دلار تا رسیدن به یک نرخ تعادلی کاملا محتمل است چرا که فکر می‌کنم مجموع شرایط، بانک مرکزی آمریکا را به سمت کاهش بیشتر نرخ بهره سوق خواهد داد.

بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته پیش برای نخستین بار در طول ۱۰ سال اخیر نرخ بهره را کاهش داده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری با چین، این بانک در ماه سپتامبر یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

گرسون دیتنزفیلد، مدیر موسسه “الیانس برنشتاین” گفت: کاری که پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) می خواهد انجام دهد برای ما روشن نیست. واقعیت این است که اگر نرخ بهره را باز هم کاهش دهند باید منتظر ریزش بیشتر بازارها باشیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *