بازار ارز کارش را با کاهش نسبی قیمت‌ها آغاز کرد

بازار ارز کارش را با کاهش نسبی قیمت‌ها آغاز کرد

بازار غیر رسمی ارز در تهران، امروز نیز مانند دیروز پررفت و آمد است. نکته جالب توجه، کاهش اختلاف نرخ خرید و فروش ارز است. در این میان تلاش دلالان برای بالا بردن نرخ ارز هم قابل توجه است.

به گزارش ایسنا، میدان فردوسی تا چهارراه استانبول و سبزه‌میدان که یکی از مراکز اصلی بازار غیر رسمی ارز در پایتخت محسوب می‌شود، امروز نیز شاهد حضور پر تعداد متقاضیانی است که آمده‌اند ببینند قیمت‌ها در چه وضعیتی است. دلالان هم که در کوچه پس کوچه‌ها و گوشه کناره‌های خیابان کنار هم صف کشیده‌اند، بیشتر به دنبال فضاسازی برای بالا بردن قیمت‌ها هستند. ناراحتی و عصبانیت آنان از شکسته شدن قیمت ارز و کاهش شدید نرخ آن طی یکی دو روز اخیر کاملا مشهود است.

دلالان ریز و درشت بازار ارز از جوانان ۱۹ – ۲۰ ساله تا پیرمردهای ۷۰ و اندی ساله کنار هم ایستاده‌اند و هر کس که از آنها قیمت را می‌پرسد، می‌گویند “قطعا قیمت ارز بالا می‌رود! “، اما مردم تا این ساعت تمایل چندانی به خرید و فروش ارز از خود نشان نداده و بیشتر به دنبال آگاهی از وضعیت قیمت‌ها هستند.

با وجود این‌که قیمت ارز آزاد در ساعات پایانی  افزایش یافته بود، امروز بازار در ساعات اولیه با کاهش نسبی قیمت‌ها کارش را آغاز کرد.

در این میان برخی از صرافی‌ها که تابلوی قیمت‌ها را روشن کرده‌اند، اعلام می‌کنند که فقط ارز مسافرتی می‌فروشند. روی تابلوی قیمت آن‌ها نرخ خرید دلار  ۱۳ هزار تومان و فروش آن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان دیده می‌شود. آن‌ها همچنین قیمت خرید یورو را ۱۵ هزار تومان و نرخ فروش آن را ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان روی تابلوی اعلام قیمت ارز درج کرده‌اند. این اختلاف ۱۰۰ تومانی در قیمت‌های خرید و فروش ارز در حالی است که روز گذشته این عدد به ۳۰۰۰ تومان هم رسیده بود.

با نزدیک شدن به ساعات میانی روز به تدریج به تعداد حاضران در این بازار  افزوده می‌شود. در این میان تعدادی خارجی‌ زبان از مسافران عرب‌زبان گرفته تا انگلیسی‌زبان هم دیده می‌شوند.

در همین رابطه صبح امروز نمایندگان مجلس نیز خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌های مجاز را ممنوع اعلام کردند و برای بانک مرکزی وظایف سه‌گانه‌ای را تعریف کرده‌اند که باید دید شرایط و ساز و کار اجرای آن به چه صورت خواهد بود.

در بازار طلا نیز امروز قیمت‌ها مقداری نسبت به دیروز کاهش یافته است. به طوریکه هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود و هر قطعه سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. سکه تمام طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۰۵ دلار معامله می‌شود و هر مثقال طلای ۱۷ عیار در طلافروشی‌ها یک میلیون و۸۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و نیم سکه نیز دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *