اقدام جنجالی ترامپ طلا را گران کرد

اقدام جنجالی ترامپ طلا را گران کرد

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی امضای قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ توسط رئیس جمهور آمریکا که تردیدها نسبت به امضای توافق تجاری مقدماتی با چین را برانگیخت و تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۵۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۵۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می‌کند حداقل سالانه تایید کند هنگ کنگ به حد کافی از خودمختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود.

پکن این اقدام را محکوم و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، امضای این قانون از سوی ترامپ تردیدهایی را نسبت به امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین برانگیخت و عامل تاثیرگذار بر رشد قیمت طلا شد.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن و پکن به توافق در خصوص فاز اول توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

بازارهای سهام آسیایی از صعود بازماندند و ارزش ین که یک دارایی امن به شمار می رود در برابر دلار افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبتی که در آمریکا منتشر شده بود، ۰.۵ درصد صعود کرده بود. رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم اندکی بهبود یافت و آمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری کاهش یافت در حالی که سفارشهای جدید برای کالاهای بادوام ساخت آمریکا در اکتبر بیشترین افزایش را در ۹ ماه گذشته داشت.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۲۷ دلار و ۵۹ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۹۳ دلار و ۱۳ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *