رییس اتاق بازرگانی تهران

ارز را هرچه زودتر تک‌نرخی کنید

رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است با توجه به مشکلاتی که چند نرخی شدن ارز برای اقتصاد کشور در ماه‌های گذشته به وجود آورده بهترین راه‌حل تک‌نرخی شدن ارز در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این به دولت تذکر داده بودیم چند نرخی شدن ارز جز رانت و مشکل‌آفرینی تأثیر دیگری نخواهد داشت. امروز ما با چهار نرخ ارز نیما، سنا، بازار آزاد و دولتی مواجه هستیم که هر یک از آنها می‌تواند مشکلات و فسادهای خاص خود را به وجود آورد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران برای عبور از این شرایط دولت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارز را تک‌نرخی کند.

وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری درباره نرخ حامل‌های انرژی یکی‌دیگر از اولویت‌های اقتصاد ایران است، تاکید کرد: با روشن شدن تکلیف این حامل‌ها امکان شفافیت در اقتصاد ایران بیشتر می‌شود. در رابطه با ادغام پنج بانک در بانک سپه نیز باید صورت‌های مالی این بانک‌ها شفاف شود تا مشخص شود دقیقاً عملکرد آنها چگونه بوده و چه برنامه‌ای برایشان در نظر گرفته شده است.

خوانساری با بیان این‌که آنچه در آینده برای اقتصاد ایران اتفاق بیافتد برای فعالان اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد: با وجود آنکه سالی که گذشت سالی بسیار سخت بود اما فعالان اقتصادی حضوری حداکثری در انتخابات اتاق داشتند که این نشان‌دهنده اهمیت آینده اقتصاد ایران برای آنهاست. با وجود آنکه برخی از فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد ایران با تردید سخن می‌گویند، اما نسبت به اتاق نگاهی مثبت وجود دارد که امیدواریم همین رویه در دوره بعدی تکرار شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *