آمریکا تا پایان امسال بزرگترین تولید کننده نفت جهان می‌شود

آمریکا تا پایان امسال بزرگترین تولید کننده نفت جهان می‌شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود که رشد تولید نفت خام آمریکا در سال میلادی جاری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی اندکی آهسته شود اما این کشور با رکورد تولید ۱۰.۸۸ میلیون بشکه در روز، سال ۲۰۱۸ را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان به پایان می‌رساند.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا امسال ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۱۰.۸۸ میلیون بشکه در روز برسد که در مقایسه با پیش‌بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای افزایش ۱.۵۵ میلیون بشکه در روز، اندکی کمتر است.

اوج تولید سالانه آمریکا ۹.۶ میلیون بشکه در روز بود که در سال ۱۹۷۰ به ثبت رسیده بود. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ تولید نفت آمریکا به ۱۲.۰۶ میلیون بشکه در روز بالغ شود که ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

انقلاب شیل کمک کرده است آمریکا امسال رکورد بالایی نفت تولید کند و روسیه و عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان پشت سربگذارد. در نتیجه عرضه فزاینده، قیمت نفت از اوج خود در اوایل اکتبر بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است.

برآورد شده تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده ۳۳۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۲۰.۸۱ میلیون بشکه در روز برسد که بالاتر از پیش‌بینی قبلی ۲۲۰ هزار بشکه در روز است

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود تقاضای آمریکا برای نفت در سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۲۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۲۰.۴۸ میلیون بشکه در روز برسد که اندکی بیشتر از پیش‌بینی قبلی ۵۱۰ هزار بشکه در روز است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *