آسیایی‌ها در نوامبر چه میزان نفت از ایران خریدند؟

آسیایی‌ها در نوامبر چه میزان نفت از ایران خریدند؟

واردات نفت خریداران بزرگ آسیایی در نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه تهران آغاز شد، ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمار رهگیری کشتی و دولتی نشان داد چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه گذشته حدود ۶۶۴ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند که در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۲.۷ درصد کاهش داشت.

واردات کره جنوبی در نوامبر برای سومین ماه متوالی صفر ماند و ژاپن نیز مانند کره جنوبی وارداتی از ایران نداشت در حالی که واردات هند در نوامبر حدود ۴۰ درصد در مقایسه با اکتبر کاهش پیدا کرد.

اما واردات نفت آسیا از ایران از دسامبر رو به رشد خواهد گذاشت زیرا آمریکا به هشت خریدار بزرگ نفت ایران برای ادامه واردات به مدت ۱۸۰ روز معافیت داده است.

واردات نفت چین از ایران در نوامبر به حدود ۳۹۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاتر از حدود ۲۴۷ هزار بشکه در روز در اکتبر بود.

سینوپک که بزرگترین خریدار چینی نفت ایران است، خرید نفت ایران را مدت کوتاهی پس از این که چین از تحریم‌های آمریکا معافیت گرفت آغاز کرد و شرکت ملی نفت چین (CNPC) نیز تولید نفت ایران را در دسامبر بالا برد.

ژاپن و کره جنوبی آماده از سرگیری واردات نفت ایران در اوایل سال ۲۰۱۹ می‌شوند.

انتظار می‌رود هند نیز ماهانه ۱.۲۵ میلیون تن یا ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *