پنجره دوجداره چیست و چرا مهم است؟

اگر تصمیم دارید پنجره‌ های قدیمی خود را تعویض کنید، مهم است راجع به دوجداره بودن آگاهی داشته باشید. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند دوجداره بودن کاری است که شما برای پنجره‌های خود به منظور مصرف بهینه انرژی انجام می‌دهید. این تصور تا حدودی درست است. دوجداره بودن در حقیقت به خود شیشه اشاره می‌کند که در فریم پنجره نصب شده‌است. پنجره انواع مختلفی دارد که در نهایت شامل یک لایه شیشه یا شیشه دوتایی خواهد شد.

پنجره‌های کارآمد در حفظ انرژی، شیشه‌های دو لایه استانداردی دارند و اغلب به این دلیل «دوجداره» نامیده می‌شوند. اگر بخواهید اطمینان حاصل کنید که خانه‌تان به طور کامل عایق‌بندی و در برابر گرما، سرما و صدا مقاوم شده‌است، حتی می‌توانید سه لایه شیشه نصب کنید که بین دو قاب جا بگیرد. فاصله بین جداره داخلی و بیرونی می‌تواند محل نشت هوا باشد. نشت هوا معمولاً توسط گازهای تزریق شده بین دو جداره به حداقل می‌رسد.

چرا پنجره دوجداره مهم است

آیا شما نیاز دارید پنجره‌های خود را دوجداره کنید؟

داشتن پنجره دوجداره یکی از بهترین چیزهایی است که با آن می‌توانید بازده انرژی خانه خود را به حداکثر برسانید. به غیر از درها، پنجره‌هایی با عملکرد ضعیف معمولا مقصر اصلی برای از دست دادن گرما هستند. به دلایل مختلف ممکن است پنجره‌های شما نیاز به دوجداره کردن داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شیشه ترک خورده یا شکسته شده‌باشد، می‌توانید مطمئن باشید که این کار باید زودتر انجام شود. همیشه بهتر است تا هر چه سریع‌تر مشکل را حل کنیم تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. اگر متوجه شدید که شیشه‌ای شکسته یا ترک خورده و یا تاب دارد، نشانه‌ای قطعی برای شروع عملیات دوجداره کردن است.

اغلب اوقات دوجداره کردن فقط برای پنجره‌های آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر نیست. زمانی می‌رسد که حتی انجام این کار ضروری است. پنجره‌ها تاریخ انقضایی دارند و هنگامی که موقع آن فرا برسد انتظار دارید تیمی حرفه‌ای آن را برای شما انجام دهد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که کار تمیز و درستی تحویل خواهید گرفت و این فقط به معنی نصب پنجره و شیشه نیست. شما می‌توانید گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید. یک گزینه رنگ شیشه است که با پوشش لایه‌ای نازک می‌تواند مقدار تابش نور را کمتر کند و هزینه‌های انرژی را بیشتر ذخیره نماید.

به دنبال تیم حرفه‌ای باشید

بسته به کاری که باید انجام شود، شما احتمالاً می‌خواهید یک نصاب حرفه‌ای این کار را انجام دهد، چون بسیاری از خانه‌های قدیمی‌ پنجره‌هایی دارند که به سادگی نمی‌توانند جایگزین شوند و مالکان این نوع خانه‌ها اغلب می‌خواهند ویژگی و سبک آن‌ها را حفظ کنند. حفظ سبک پنجره‌های قدیمی و همز‌مانی نیاز به شیشه دوجداره مساله‌‌ساز خواهد بود، پس شما نیاز به مشاوری حرفه‌ای در زمینه دوجداره کردن خواهید داشت.

در نهایت، دوجداره کردن چیزی است که بیشتر مردم باید زمانی آن را انجام دهند. انجام این کار برای افزایش بهره‌وری انرژی در منزل و نیز نگه‌داری پنجره‌ها در شرایط خوب، بسیار مهم است.