رشد ذخایر آمریکا قیمت نفت را پایین برد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به آماری که رشد چشمگیر ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۱ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی عنوان کردند با افزایش فشار بر اوپک برای افزایش بیشتر تولید، قیمت‌ها پایین‌تر رفته است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اقتصادهای بزرگ این گروه خواست تولیدشان را بیشتر از میزانی که پیش از این توافق کرده بودند، افزایش دهند.

بایدن که در نشست اقلیمی گلاسکوی اسکاتلند صحبت می کرد، کشورهای اوپک که حاضر نشده‌اند نفت بیشتری تولید کنند را مقصر افزایش قیمت‌های نفت و گاز دانست.

قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ درصد رشد کرده است و هفته گذشته در واکنش به ادامه افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس، به ۸۶ دلار و ۷۰ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت سه سال اخیر بود. وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای بازبینی سیاست تولید دیدار می‌کنند. کشورهای مصرف کننده از این گروه خواسته‌اند اقدامات بیشتری برای کنترل قیمت‌ها انجام دهند اما انتظار می‌رود در نشست فردا وزیران اوپک پلاس برنامه افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای ماه آینده تصویب کنند.

گزارش روز سه‌شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و سوخت‌های آمریکا هفته گذشته رشد کرده اما ذخایر بنزین کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر، ۳.۶ میلیون بشکه رشد کرده است. ذخایر بنزین به میزان ۵۵۲ هزار بشکه کاهش پیدا کرد اما ذخایر سوختهای دیگر به میزان ۵۷۳ هزار بشکه افزایش داشت.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. آمار رسمی ذخایر آمریکا روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بریتیش پترولیوم روز سه‌شنبه اعلام کرد سرمایه‌گذاری در نفت و گاز شیل فراساحلی آمریکا را از یک میلیارد دلار در سال میلادی جاری به ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش می دهد که نشانه تشویق شدن افزایش تولید در مناطق دیگر تحت تاثیر قیمت‌های بالا است.

منبع: ایسنا

رشد ذخایر آمریکا قیمت نفت را پایین برد