قیمت‌های اخیر طلا، متاثر از افزایش نرخ دلار و شرایط سیاسی

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره‌فروشان اهواز گفت: قیمت طلا در روزهای اخیر متاثر از افزایش قیمت دلار و بالا رفتن انس جهانی طلا بوده است و شرایط سیاسی پیش رو نیز در این افزایش قیمت، بی‌تاثیر نبوده است.

عبدالرحمن ذهبی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا در اهواز اظهار کرد: قیمت طلا در روزهای اخیر متاثر از افزایش قیمت دلار و بالا رفتن انس جهانی طلا بوده است و شرایط سیاسی پیش رو نیز در این افزایش قیمت، بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا مطابق نرخ جهانی است، گفت: قیمت‌گذاری در صنف طلافروشان جدا از دیگر صنوف انجام می‌شود و مطابق روز و حتی لحظه است؛ تنها صنفی که به قیمت جهانی کار می‌کند، طلافروشان هستند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره‌فروشان اهواز ادامه داد: حدود ٩٠ درصد از فروشندگان طلا در اهواز، تابلوی نرخ‌نامه دارند که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در آن به‌روز می‌شوند.

ذهبی‌زاده با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار، گفت: از ٢ خردادماه قیمت طلا روندی صعودی به خود گرفت؛ مطابق آخرین قیمت روز گذشته (١١ خردادماه) هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان، تمام سکه امامی نیز ١١ میلیون تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵٠ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۵٠ هزار تومان قیمت داشته است.

منبع: ایسنا

قیمت‌های اخیر طلا، متاثر از افزایش نرخ دلار و شرایط سیاسی