مسکن

احتمال کاهش مدت سپرده‌گذاری

 

اخیرا وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده تا مدت سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از شش ماه به پنج ماه کاهش پیدا کند.

 

در حال حاضر متقاضیانی که خواهان دریافت تسهیلات هشتاد میلیون تومانی از محل سپرده گذاری صندوق پس انداز مسکن یکم هستند، باید در دو بازده زمانی شش ماهه نصف مبلغ وام را در بانک به مدت شش ماه قرار دهند که البته برای دریافت دو برابر این مبلغ باید یک سال سپرده آنها نزد بانک بماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این گفته بود برنامه دولت دوازدهم افزایش مدت زمان پرداخت و کاهش سود تسهیلات مسکن است.

حامد مضاهریان به تشریح بازار مسکن پرداخت و افزود:

یکی از گروههای اصلی هدف برای خانه دارشدن در برنامه های وزارت راه و شهرسازی خانه اولی‌ها هستند و تجربه جهانی می‌گوید کسانی که برای اولین بار می‌خواهند صاحب خانه شوند پول نقد کافی برای خرید همه خانه را ندارند و در کشور ما نیز همین‌گونه است و بنابراین سیاست کلی این است که بخش بیشتر را از طریق تسهیلات بانکی فراهم کنند و بهترین روش هم این است که ۸۰ درصد قیمت مسکن از طریق بانک تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود و ۲۰ درصد هم به صورت نقد آورده آنها باشد و این مبتنی بر آن است که بانک‌ها بر پس‌اندازهای آینده حساب کنند و از این طریق به اعطای وام اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر خانوار در صندوق پس‌انداز یکم حساب پس انداز دارند، گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در بافت فرسوده ۸ درصد و ۹ و نیم درصد در دیگر مناطق است و هر ۶ ماه با هر مقدار پس انداز این مبلغ دوبرابر می‌شود که کمک می‌کند فردی که بیشتر پس انداز می‌کند وام را زودتر دریافت کند.

 

با توجه به اینکه این بخش مورد توجه همگان قراردارد و دغدغه بیشتر مردم جامعه است . مخصوصا جوانان کشور برای خانه دار شدن و استفاده از تسهیلات مناسب ، لذا گروه عایق کویر تولید کننده درو پنجره یو پی وی سی سعی میکند مطالب مربوط به موضوع بحث را در سایت خود داشته باشد .

منبع: ایسنا

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *