Upvc یا آلومینیوم کدام را انتخاب می کنید ؟

در حال حاضر اکثر مشتریها ریا انتخاب محصول با کیفیت بین انتخاب upvc و آلومینیوم دچار تردید هستن و به نظر می رسد با تشدید رکود ، رقابت نیز در بازار تشدید شده و در چنین فضایی برای بقا ، حذف رقیب است . در چنین حال و هوایی است که برای برخی پاسخ به سوال مذکور ، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است در واقع این تصور رواج یافته که اگر هر کدام از این دو صنف بتوانند ثابت کنند محصول بهتری دارند قادر خواهند بود که رقیب را از میدان به در کنند و سهم بازار خویش را افزایش دهند.

البته نگاه دیگری نیز در این میان وجود دارد که نه تنها در پاسخ به این سوال نیست ، بلکه آن را از اصل نادرست می داند . تلاش برای اثبات اینکه آلومینیوم بهتر است یا upvc به بیراهه رفتن است . حذف یک محصول از بازار پس از آنکه محصول مورد نظر مورد استقبال عموم قرارگرفت و نیاز های روز عموم را برآورده کرد ، امری نزدیک به محال است و به نظر می رسد آلومینیوم و upvc هر دو در چنین جایگاهی قرارگرفته اند.

بر فرض هم که توانستید دلایل محکمی در خصوص برتری محصول خود به دیگری ارائه دهید ، آیا محصول رقیب از بازار حذف خواهد شد.

در اینجا یک پرسش مطرح می شود که مگر این دو محصول رقیب نبوده و سهم بازار یکدیگر را محدود نمی کنند؟ پس به جز حذف رقیب چه راه دیگری برای بقا وجود دارد؟

شاید تا کنون شاهد این بحث و جدل ها بوده اید ، و حتما متوجه شده اید که در چنین مکالمه هایی هر کدام از طرفین در لابلای تخریب محصول رقیب ، به امتیازات و ویژگی های خود نیز اشاره می کنند . از این نکته می توان استنباط کرد که هر کدام از این دو محصول مزایا و ویژگی های خاصی دارند و شاید همین امتیازات سبب شده که هر کدام برای شرایط خاص و پروژه هایی متفاوت مناسب باشند .شاید همین ویژگی ها و قابلیت های خاص هر کدام از این دو محصول باعث شده است که این دو طرفداران و علاقمندان خاص خود را در بازار داشته باشند.

حال سوال این است که در این فضا آیا باید آلومینیوم حذف شود یا upvc؟

هیچکدام ، شواهد نشان می دهد که تولیدکنندگان این دو محصول که در برخی موارد مشترک هم هستند ، در همین بازار راکد هم به خوبی می توانند در کنار هم ادامه حیات دهند و رشد و پیشرفت داشته باشند . در عوض آنچه که امروز باعث آشفتگی بازار است ، و هر دو محصول را به طرف نابودی میکشد ، به عبارت دیگر دشمن آلومینیوم و upvc مشترک است و ان هم جنس بی کیفیت است که باید حذف شود تولیدکنندگان بی شناسنامه ای که بدون قبول کمترین مسئولیتی تنها به کسب سود آنی و حــداقل خود می اندیشند ، باید از میان بروند . تولیداتی که اطمینان و اعتماد مصرف کنندگان را به کلیت این صنعت سلب می کنند .

در واقع صورت مسئله اصلی این است : محصول با کیفیت یا بی کیفیت ؟

تمامی دوستانی فعال در بخش آلومینیوم یا upvc که در حرفه خود سرمایه گذاری کرده و به مدد کسب وجهه و اعتبار مشغول فعالیت و جلب مشتری هستند ، افرادی که از یک سو با اشتغال زایی و تولید محصولات با کیفیت و استاندارد به بالندگی صنعت کشور مدد می رسانند و از سوی دیگر با جلب رضایت مصرف کنندگان از طریق ارائه درو پنجره های مرغوب ، سطح زندگی و رفاه هموطنانمان را ارتقا می دهند ، از سود جویی تازه از راه رسیدگان منفعت طلب که اعتبار این صنعت را زیر سوال می برند ، ناراضی بوده و متضرر هستند.

باید پذیرفت دوستانی که در یک جبه قاردارند و یک دشمن مشترک دارند ، بدون تردید برای غلبه بر مشکلات و نابسامانی های موجود باید ابتدا بر این مشکل فائق آیند . که جلوی تولید پنجره غیر استاندارد را بگیرند.

منبع : پنجره ایرانیان

نویسنده : آقای امیر شیری