واکاوی مشکلات صنایع پروفیل و یو پی وی سی در میزگردی با سه نماینده انجمن

احیای تشکل ها؛ حاصل پیوند بخش خصوصی و دولتی

پیام ساختمان – 24 مهر 1395 – سال سیزدهم – شماره 275

اين روزها مشكلات عدیده‌ای در بخش تشکل‌ها وجود دارد و همچنان بخش اعظمي از مشكلات اقتصادي براي این فعالان برطرف نشده است. تشکل‌های بخش صنایع پروفیل و در و پنجره و یو پی‌وی‌سی نيز از اين نوع مشكلات رنج می‌برند.

اگرچه حمایت از تشکل‌ها یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت بود اما بی‌توجهی سازمان‌های دولتی به این بخش در دوره بحران رکودی، شرایط را برای فعالیت تشکل‌ها به‌ویژه در صنعت ساختمان در ایران به‌اندازه‌ای دشوار کرده است که بسیاری از آنان تنها برای حفظ خود با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در اين راستا سه نماینده از انجمن «در و پنجره و پروفیل یو پی وی سی»  براي برون‌رفت از این وضعیت در میزگردی با پیام ساختمان از راهکارهای پشت سر گذاشتن مشکلاتشان در آينده این صنعت سخن گفتند. این میزگرد در حاشیه برگزاری مراسم سومین همایش گردهمایی سالانه گروه عایق کویر یزد و با مدیران سه واحد تولیدی؛ سید اخوان دستمالچی، رئیس انجمن در و پنجره UPVC ایران و مدیرعامل گروه عایق کویر یزد، محمود صداقت، مدیرعامل شرکت ویستا بست و اصغر خطیبی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت سیندژ انجام شد.

بخش خصوصی معتقد است؛ تأمین نقدينگي به‌عنوان سرمايه در گردش اکنون بزرگ‌ترین مشكل واحدهاي توليدي است و تهيه مواد اوليه نيز درگرو رفع اين مشكل است، بااین‌حال دولت مي‌گويد تشکل‌ها خود باید برای رونق و رفع چالش‌ها تلاش کنند.

واکاوی مشکلات صنایع پروفیل