«مشجر»، شناسنامه جدید برای ساختمان‌های پایتخت

تصویب دو فوریت تهیه شناسنامه مشجر برای ساختمان‌های در حال ساخت پایتخت در جریان یک جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران

 

 

مشجربه گزارش «عایق کویر» به نقل از «دنیای اقتصاد» تمامی مشخصات «سبز» ملک شامل فضای سبز یا باغ بودن، تعداد درختان موجود در محدوده ملک و همچنین تعداد درختان از بین رفته ملک در قالب یک برگه شناسنامه واحد ثبت و به برگه مجوز پروانه ساختمانی اضافه شود. دو فوریت این طرح که روز دوشنبه گذشته به تصویب شورای شهر تهران رسید برای املاک کمتر از 500 مترمربع پیش‌بینی شده ‌است. رئیس شورای شهر تهران درباره این طرح به خبرگزاری مهر گفت: این طرح بررسی دو فوریت تهیه شناسنامه از وضعیت ساختمان‌های در حال ساخت است.

 

مهدی چمران ادامه داد: شناسنامه مشجر برای املاک زیر ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است و به پروانه ساخت اضافه می‌شود. براساس این شناسنامه، مشخصات ملک، فضای سبز یا باغ بودن، تعداد درختان موجود و تعداد درختان از بین رفته براساس مستندات کمیسیون ماده ۷ و آرای شورا، مشخص می‌شود. البته پیش از این نیز در پروانه ساختمان‌ها این موضوع وجود داشت اما پراکنده بود که براساس این دو فوریت، تمامی موارد در یک برگه شناسنامه ثبت می‌شود.

 

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حالی که تصمیم برای نگهداری از درختان و فضای سبز ساختمان‌های در حال ساخت به ویژه در پروژه‌های کمتر از 500 مترمربع که تاکنون کمتر مورد توجه مدیران شهری قرار داشته است یکی از مهم‌ترین تصمیمات درخصوص صیانت از درختان شهری محسوب می‌شود اما بازهم تصمیم‌گیری درخصوص آن در جلسه غیرعلنی پارلمان محلی پایتخت اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد شورای شهر چهارم همچنان درنظر دارد تا پایان این دوره پارلمان محلی پایتخت به این روند تصمیم‌گیری که اطلاعات دقیق و روشنی در مورد چگونگی آن به شهروندان ارائه نمی‌شود، ادامه دهد.

 

منبع : دنیای اقتصاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *