کاهش ۳۸۰۰ واحدی شاخص بورس

کاهش ۳۸۰۰ واحدی شاخص بورس

پس از رشد فزاینده نماگر اصلی بورس در روز گذشته این شاخص امروز ۳۸۴۳ واحد افت کرد و به کانال ۳۰۲ هزار واحدی بازگشت.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۸۳۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۴۸۹ واحد کاهش رقم ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۴۲۰۰ واحد افت عدد ۳۴۶ هزار و ۷۳۸  واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول  نیز با ۳۰۲۱ واحد کاهش به عدد ۲۲۰ هزار و ۲۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز با افت ۶۷۴۷  واحدی روبه رو شد.

فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و سرمایه‌گذاری، نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۳۴۴، ۲۱۶، ۱۹۱ و ۱۸۵ واحد به کاهش شاخص‌های بازار کمک کرد. در طرف مقابل فولاد خراسان، بانک تجارت و بانک صادرات ایران هر کدام به ترتیب ۱۶۹، ۱۲۸ و ۱۱۰ واحد شاخص‌ها را تقویت کردند.

امروز در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری حجم معاملات به ۶.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان رسید و به بیشترین ارزش معاملات دست پیدا کرد.

بانک تجارت، بانک صادرات و بانک دی  و موسسه اعتباری ملل نمادهای بودند که در گروه بانکی توانستند بیش از ۳ درصد رشد قیمت را تجربه کنند.  گروه خودرو و ساخت قطعات بعد از بانکی ها بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. بیشتر نمادها در این گروه با کاهش قیمت رو به رو بودند.

در تعداد نسبتا زیادی از نمادها شاهد افزایش عرضه نسبت به تقاضا بودیم و این موضوع سبب شد بیشتر سهم‌ها با کاهش رو به رو شود.

در بورس تهران ۱۲۲ نماد با رشد قیمت و ۲۲۹ سهم با افت قیمت رو به رو بودند در عین حال در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثتب به ۹۱ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۸ رسید.

ارزش کل معاملات بورس به رقم ۲۵۹۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۰.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم ۶۵۵ هزار و ۲۰۵ نوبت رسید.

آیفکس نیز با بیش از ۲۱ واحد افت عدد ۳۹۹۰ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۰۹۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات نیز عدد ۲۱۸ هزار و ۷۷۸ را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *