واردات نفت آمریکا از سه تولیدکننده اوپک صفر شد

واردات نفت آمریکا از سه تولیدکننده اوپک صفر شد

جریان نفت میان آمریکا و کانادا ماه میلادی جاری در رکورد بالایی ماند و همزمان، واردکنندگان آمریکایی تقریبا تمامی واردات‌شان از ونزوئلا، کویت و نیجریه را برای نخستین‌بار از زمان رهگیری آمار واردات توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا به صفر رساندند.

به گزارش ایسنا، طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در مجموع آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه حدود ۷.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که در مقایسه با میانگین ۷.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ پایین بود، اما بالاتر از میانگین هفتگی ۷.۰۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

بر مبنای آمار ماهانه، آمریکا امسال به طور میانگین ۶.۹۱ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است که اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند پایین‌ترین میانگین واردات سالانه از سال ۱۹۹۳ خواهد بود. میانگین واردات سالانه آمریکا در سال ۲۰۰۵ به اوج ۱۰.۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

آمریکا طی هفته گذشته از ونزوئلا، کویت و نیجریه به دلیل تحریم‌ها رشد، تولید داخلی و افزایش واردات از کانادا، نفتی وارد نکرد.

پالایشگاه‌های آمریکایی در هفت هفته متوالی نفتی از ونزوئلا وارد نکردند. واردات نفت آمریکا از ونزوئلا در هفته منتهی به ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۸، به ۷۱۳ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میانگین هفتگی طی سال گذشته بود.

آمریکا شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را در ژانویه هدف تحریم قرار داد و در واقع واردات نفت از ونزوئلا را ممنوع کرد. آمریکا به مدت چهار هفته متوالی از کویت نفتی وارد نکرد و به مدت هشت هفته نیز در سال گذشته نیز از نیجریه واردات نداشت.

در حالی که واردات آمریکا رو به کاهش است صادرات این کشور به کانادا و همچنین وارداتش از همسایه شمالی خود به رکورد بالایی صعود کرده است. آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه به طور میانگین ۳.۹۵ میلیون بشکه در روز نفت کانادا را وارد کرد که دومین میانگین هفتگی بالا تاکنون به‌شمار رفته و بیش از نیمی از واردات نفت به آمریکا در هفته گذشته بود.

واردات آمریکا از کانادا در هفته منتهی به ۱۸ ژانویه به بیش از ۴.۰۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بود. صادرات نفت آمریکا نیز هفته گذشته به ۳.۰۵ میلیون بشکه در روز رسید که کمتر از رکورد ۳.۷۷ میلیون بشکه در روز در دو هفته پیش از آن بود.

صادرات نفت آمریکا امسال به طور میانگین حدود ۲.۹ میلیون بشکه در روز بوده که حدود یک میلیون بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش نشان می‌دهد. آمریکا حدود ۲۰ درصد از نفت خام خود را به پالایشگاه‌های کانادایی صادر می‌کند.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت خام این کشور به کانادا در آوریل به رکورد ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید و همزمان واردات کانادا از عربستان سعودی به شدت کاهش پیدا کرد.

صادرات نفت آمریکا به کانادا به رکورد بالای جدیدی صعود کرده و حدود ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. این آمار نشان می‌دهد آمریکا اکنون که واردات نفت کانادا از عربستان سعودی کاهش پیدا کرده، شکاف عرضه را حداقل برای یک پالایشگاه کانادایی پر می‌کند.

بر اساس گزارش پلاتس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده که واردات نفت و فرآورده‌های نفتی امسال به طور میانگین ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که کمتر از ۲.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد این کشور تا سه ماهه چهارم امسال به صادرکننده بزرگ نفت و فرآورده‌های نفتی تبدیل شود و با نرخ روزانه ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت صادر کند و این روند تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *