قیمت نفت با سیگنال‌های مثبت تقاضا بالا رفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نشانه‌های بهبود تقاضا و برداشت از ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد اما نگرانی‌ها نسبت به تبعات اقتصادی پاندمی ویروس کرونا رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۳۴ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۱۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۳۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

قرارداد ژوئن وست تگزاس اینترمدیت روز سه شنبه با ۲.۱ درصد افزایش، در ۳۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بسته شد و از تکرار آشفتگی ماه گذشته که در زمان انقضای قرارداد مه به زیر صفر سقوط کرده بود، اجتناب کرد.

قیمتهای نفت در طول سه هفته گذشته روند افزایشی داشته اند و هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه برای نخستین بار در بیش از یک ماه گذشته به بالای مرز ۳۰ دلار صعود کردند که تحت تاثیر کاهش تولید چشمگیر توسط کشورهای تولیدکننده بزرگ نفت و نشانه های بهبود تقاضا روی داد.

در این بین، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ مه، به میزان ۴.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۵۲۱.۳ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر می شود.

کیم کوانگ رائه، تحلیلگر شرکت سامسونگ سکیوریتیز در این باره گفت: بازارهای نفت نسبت به سطح بالای ذخایر نگران بوده اند اما روز گذشته انقضای قرارداد ژوئن وست تگزاس اینترمدیت و آغاز معاملات قراردادهای تحویل ژوییه به آرامی انجام گرفت زیرا نگرانیها نسبت به محدودیت ظرفیت مخازن نفت کمتر شده و تقاضا در کوتاه مدت بهبود پیدا کرده است.

اما تداوم نگرانیها نسبت به تبعات اقتصادی پاندمی ویروس کرونا به خصوص در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، روند رشد قیمتها را محدود نگه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که اخراجهای صورت گرفته از سوی دولتهای ایالتی و محلی، روند بهبود اقتصاد آمریکا را کند خواهد کرد. اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال رزرو بوستون اظهار کرد که نرخ بیکاری آمریکا احتمالا تا پایان امسال دو رقمی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

قیمت نفت با سیگنال‌های مثبت تقاضا بالا رفت