قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا پس از این که روز گذشته در پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر معامله شد، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید اختلافات آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ، اندکی بالا رفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۱۲ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۶۹۳ دلار و ۲۲ سنت سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۱۱ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

تشدید اختلاف میان دو اقتصاد بزرگ جهان ممکن است به فعالیت اقتصاد جهانی که هم اکنون از بحران شیوع ویروس کرونا به شدت لطمه دیده است، آسیب بیشتری وارد کند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: آمریکا و چین در عرصه های زیادی اختلاف نظر دارند. این دو کشور در زمینه تجارت، تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا و اکنون بر سر هنگ کنگ اختلاف پیدا کرده اند. این خبر بدی برای جهان است زیرا این اختلافات روی تجارت تاثیر گذاشته و به نوبه خود رشد اقتصاد جهانی را متاثر می کند و در شرایطی که اقتصادهای جهانی شکننده شده اند، ممکن است تاثیر وخیمتری داشته باشد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هنگ کنگ دیگر نمی تواند از جایگاه ویژه تحت قانون آمریکا برخوردار باشد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم اعلام کرده که تا پایان هفته جاری درباره واکنش به اقدام چین برای وضع قوانین امنیتی برای هنگ کنگ تصمیم خواهد گرفت. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد که قانون امنیت ملی پیشنهاد شده برای هنگ کنگ ممکن است به تحریمهای آمریکا منجر شود و جایگاه این شهر به عنوان یک قطب مالی را به خطر بیاندازد.

در این بین، ژاپن یک بسته محرک مالی به ارزش ۱.۱ تریلیون دلار تصویب کرد و اتحادیه اروپا یک بسته به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو رونمایی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اقدامات محرک مالی گسترده از قیمت طلا که در شرایط ابهام اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می رود، حمایت خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۹۴۳ دلار و ۳۴ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و ۸۳۰ دلار و ۲۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا

قیمت طلا بالا رفت