عقب نشینی دلار

عقب نشینی دلار

به دنبال افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا، ارزش دلار در برابر همتایانش کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد نرخ رشد امسال اقتصاد جهانی در مقایسه با سال قبل کاهش خواهد یافت، معامله گران وارد فاز احتیاطی شدند و این رویکرد به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه فرصت‌های شغلی جدید آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر رسیده است تقویت شد. وخیم‌تر شدن وضعیت بازار کار آمریکا در شرایطی رخ می‌دهد که این بازار یکی از معدود شاخصه‌های باقی مانده درخشان در اقتصاد این کشور بود.

از سوی دیگر دونالد ترامپ پس از چین، اکنون پیکان حمله خود را به سمت اتحادیه اروپا نشانه رفته و تهدید کرده است که بر واردات کالاهایی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از این اتحادیه تعرفه وضع خواهد کرد. این حرکت جدید در حالی رخ می‌دهد که آمریکای ترامپ پیش‌تر با همسایگان خود یعنی مکزیک و کانادا و نیز چین بر سر مسائل تجاری گلاویز شده بود.

در معاملات چهارشنبه بازارهای ارزی، هر دلار با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۱۱.۱۴ ین رسید. یورو نیز با صعودی مستحکم به ۱.۱۲۵۸ دلار رسید تا جایگاه خود را در کانال ۱.۱۲ دلاری تقویت کند و پوند نیز با توجه به درخواست رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس برای به تعویق افتادن تاریخ برگزیت، تا ۱.۳۰۵۲ دلار بالا آمد.

کارشناسان اقتصادی بانک “ای ان زد” نوشتند: این بار نوبت به تبادل آتش بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر مسائل تجاری رسیده است که هر چند در مقایسه با ابعاد جنگ تجاری آمریکا و چین بسیار کوچک است اما قطعاً سیگنال مثبتی به بازار نخواهد فرستاد.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز در معاملات امروز نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و در سطح ۲.۴۸ درصدی باقی ماند.

در برابر سایر ارزهای مهم هر دلار به ازای ۱.۳۳۳۳ دلار کانادا، ۱.۴۰۲۵ دلار استرالیا و ۶.۷۱۴۷ یوان چین مبادله شد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *