طلا صعودی شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تجدید تنشهای چین و آمریکا بر سر هنگ کنگ که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، بالا رفت اما رفع تدریجی محدودیت‌های قرنطینه رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۷۳۲ دلار و ۳۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت آی ان جی، عامل حمایتی کلیدی برای بازار طلا، تنشها میان آمریکا و چین بوده است و اگر این تنش‌ها شدت بیشتری پیدا کند، ما شاهد بالا رفتن قیمت طلا خواهیم بود. اما یکی از عواملی که رشد قیمت طلا را محدود نگه داشته است، کاهش محدودیت‌های قرنطینه بوده و همه خوش بینی بیشتری نسبت به احیای اقتصادی پیدا کرده‌اند.

دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ و رییس امنیت این شهر از قوانین امنیتی پیشنهادی دفاع کرده‌اند. اما رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اظهار کرده بود که قانون پیشنهاد شده ممکن است باعث وضع تحریم آمریکا علیه هنگ کنگ و چین شود و موقعیت این شهر به عنوان یک قطب مالی جهانی را به مخاطره بیاندازد.

طلا که در شرایط ابهام سیاسی و مالی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. نرخ‌های بهره پایین‌تر هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داده‌اند و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت کرده‌اند.

بازارهای سهام آسیایی با انتظارات برای احیای اقتصادی و تمرکز سرمایه‌گذاران روی اقدامات محرک مالی صعود کردند.

عامل دیگری که به ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک کرد، انتشار گزارشی بود که نشان داد اعتماد تجاری آلمان پس از افت شدیدی که در مارس داشت، در ماه مه بهبود یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر انتشار گزارش آمار مصرفی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۲۰۱۳ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد افزایش یافت و در ۸۴۹ دلار و ۳۲ سنت ایستاد. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

طلا صعودی شد