رشد قیمت در بورس شتاب گرفت

رشد قیمت در بورس شتاب گرفت

شاخص اصلی بورس تهران امروز بار دیگر روند پرشتاب رشد را از سر گرفت و چندین‌بار کانال‌شکنی کرد؛ به طوری که توانست برای اولین‌بار به قله ۳۲۵ هزار واحدی نزدیک شود.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر با شتابی بالا شروع به رشد کرد و توانست با چند بار کانال‌شکنی ۶۴۵۵ واحد رشد کند و به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۵۰ واحدی برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۰۲۹ واحد افزایش رقم ۹۶ هزار و ۱۹۶ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با ۷۲۰۴ واحد رشد عدد ۳۷۶ هزار و ۶۵۹ را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۴۲۱۳ واحد افزایش رقم ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص بازار دوم نیز با ۱۵ هزار و ۲۷۰ واحد افزایش تراز ۶۶۳ هزار و ۳۵۳ را تجربه کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و مخابرات ایران هر کدام به ترتیب ۳۳۹، ۳۲۹ و ۳۱۹ واحد روی رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند، اما اندک نمادهایی نیز همچون پتروشیمی پارس، نفت سپاهان و صنایع پتروشیمی کرمانشاه هر کدام به ترتیب ۱۴۳، ۵۵ و ۳۰ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات به ۴۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات به رقم ۳۰۹ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت بدین ترتیب بار دیگر توانست بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کند.

بانک‌ها، خودرویی‌ها و سیمانی‌ها دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

امروز در بورس تهران ۲۶۰ نماد با رشد قیمت و ۹۲ نماد با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. همچنین در فرابورس ایران ۱۴۱ سهم رشد و ۴۸ سهم افت کردند.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به ۲۵۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۶.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز رقم ۵۳۷ هزار و ۴۹۰ را پشت سر گذاشت.

آیفکس نیز با ۶۳ واحد رشد تا رقم ۴۲۹۹ بالا رفت و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۹۱ میلیارد تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *