اختلاف ۲۰۰ تومانی خرید ارز در بانک‌ها

اختلاف ۲۰۰ تومانی خرید ارز در بانک‌ها

در نرخ‌گذاری امروز بانک‌ها برای خرید ارز، اختلاف قیمت دلار بین بانک‌های مختلف به حدود ۲۰۰ تومان رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان خرید ارز در بانک‌ها، اغلب نرخ‌های متفاوتی را برای خرید از مشتریان اعلام می‌کنند و نرخ‌ها به طور روزانه تغییر می‌کند.

برای امروز (سه‌شنبه) خرید دلار در رنج حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان در شبکه بانکی قیمت خورد؛ به طوری که در برخی بانک‌ها حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ و در برخی دیگر تا ۱۲ هزار ۳۷۰ تومان برای خرید از مشتری اعلام شد.

اما یورو به عنوان دیگر ارز مورد خرید از سوی بانک‌ها بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا بیش از ۱۴ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. در برخی بانک‌ها یورو تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ و در برخی دیگر تا ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری شد.

فروش ارز مسافرتی که محدود به تعدادی از بانک‌های عامل می شود، نیز با تغییر قیمت روزانه برای امروز ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان در  هر یورو قیمت خورده است که این نرخ البته با نرخ بازار آزاد بیش از ۱۵۰۰ تومان در حال حاضر اختلاف قیمت دارد.

برای سفرهای خارجی در محدوده کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا ۵۰۰ یورو و سایر کشورها ۱۰۰۰ یورو به مسافران تعلق می‌گیرد که می‌توانند از هفت روز قبل از سفر با ارائه ویزا، بیلیت و پاسپورت برای دریافت ارز مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل اقدام کنند.

گرچه بانک‌ها در سال جدید و بعد از اجرای سیاست ارزی دولت در فروردین ماه امکان خرید و فروش ارز را دارا بودند، اما از نیمه مردادماه و با اجرایی شدن بسته جدید ارزی، فروش ارز در آنها متوقف و محدود به ارز مسافرتی وبرخی ارزهای خدماتی دیگر شد ولی خرید ارز در آنها از حدود یک ماه قبل به طرو جدی‌تری انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *