نفت از صعود بازماند

نفت از صعود بازماند

قیمت نفت که روز جمعه به بالاترین حد در پنج ماه اخیر صعود کرده بود، روز دوشنبه کاهش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به محدودیت عرضه جهانی همچنان از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹ سنت یا ۰.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه کاهش یافت و به ۷۱.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۳.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تحلیلگران نفتی در شرکت “انرژی اسپکتس”، انتظار می‌رود با توجه به سیگنال‌های مختلفی که در خصوص عرضه از سوی آمریکا، اوپک و متحدان‌ش وجود دارد، نفت در بازه محدودی در مرز ۷۰ دلار در هر بشکه معامله شود.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه هشدار داد: تشدید درگیری‌ها ممکن است تولید نفت این کشور را متوقف کند.

اوپک و هم‌پیمانانش در ژوئن برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه اجرای توافق کاهش تولید دیدار خواهد کرد. اوپک و روسیه و سایر تولید کنندگان غیراوپک موافقت کرده‌اند از اول ژانویه به مدت شش ماه تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

عربستان سعودی که بزرگترین تولید کننده عضو اوپک است مایل است به کاهش تولید ادامه دهد، اما منابع آگاه در اوپک اظهار کردند این گروه ممکن است در صورت ادامه اختلالات تولید در نقاط دیگر، تولیدش را افزایش دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه نوشت: روسیه و اوپک ممکن است تصمیم بگیرند تولیدشان را برای مبارزه بر سر سهم بازار با آمریکا افزایش دهند اما این اقدام قیمت‌های نفت را تا سطح ۴۰ دلار در هر بشکه پایین خواهد برد.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز جمعه از سوی شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز منتشر شد، نشان داد: شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با دو حلقه افزایش، به ۸۳۳ حلقه رسید و برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *