تغییر اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه

ناصرپور
پیرو صدور اطلاعیه بورس کالا مبنی بر اجرای بند ۱۰ اقدامات اجرایی ماده الحاقی دستورالعمل قرادادهای آتی در خصوص نمادهای معاملاتی قرارداد آتی سکه طلا مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا از تغییر اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا ناصر پور درباره تغییر اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه گفت: این تصمیم با توجه به شرایط بازار نقدی سکه طلا و نوسانات غیر عادی قیمت‌های نقدی و در حمایت از منافع سرمایه‌گذاران بازار مشتقه اتخاذ شده است.

وی افزود: تغییر اولویت‌های بورس کالا در حوزه بازار مشتقه به سمت محصولات کشاورزی پس از موفقیت بازار آتی زعفران صورت گرفته است و با توجه به اینکه تاکنون بیش از ۲.۲ میلیون قرارداد در بازار آتی زعفران مورد معامله قرار گرفته سیاست موفق بورس کالا در تغییر مسیر قراردادهای آتی به سمت محصولات کشاورزی باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا همچنین با اشاره به مطالبه فعالان بازار در این خصوص گفت: این اقدام پاسخ مناسبی به فعالان بازار است و برنامه‌های بعدی بورس برای گسترش قرارداد آتی روی محصولاتی است که عمده تولید آنها صادراتی است و کشف قیمت مناسب آنها در بورس به ارتقای شفافیت بازار صادراتی می‌انجامد.

وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر کمک به برندسازی محصولات مذکور هزینه های مبادله این محصولات را برای مشتریان خارجی کاهش می‌دهد.

ناصرپور در پایان تاکید کرد: شروع مجدد معاملات آتی سکه طلا با رویکرد افزایش عمق بازار و حضور نهادهای مالی و بازار گردان‌ها همزمان با گسترش دارایی‌های پایه جدید مانند طلای آبشده و برخی محصولات صنعتی صادرات محور صورت خواهد پذیرفت که در زمان مقتضی به اطلاع بازار رسانده خواهد شد.
منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *