آغاز بارگیری نفت ایران توسط چهارمین پالایشگر ژاپنی

آغاز بارگیری نفت ایران توسط چهارمین پالایشگر ژاپنی

شرکت “JXTG نیپون اویل اند انرژی” که بزرگترین پالایشگر ژاپن است، تقریبا سه ماه پس از دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا، از روز دوشنبه بارگیری نفت ایران را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، اطلاعات “اس اند پی گلوبال پلاتس” حاکی از آن است که نفتکش Eneos Breeze قرار بود روز دوشنبه وارد جزیره خارک شود.

سخنگوی شرکت “JXTG نیپون اویل اند انرژی” روز دوشنبه تأیید کرد که بارگیری نفت ایران را در فوریه از سرخواهد گرفت، اما به جزئیات مربوط به بارگیری نفت توسط نفتکش Eneos Breeze اشاره نکرد.

شرکت “JXTG نیپون اویل اند انرژی” چهارمین پالایشگر ژاپنی است که بارگیری نفت ایران را ازسرمی گیرد. شرکت‌های “شوآ شل”، “فوجی اویل” و “کاسمو اویل” بارگیری نفت ایران به میزان حدود ۴.۹ میلیون بشکه را پس از چهار ماه وقفه در ژانویه آغاز کردند.

طبق محاسبات پلاتس، با توجه به این که سایر پالایشگاه‌ها قصد دارند واردات نفت ایران را در فوریه از سربگیرند، انتظار می‌رود ژاپن حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت ایران را در فاصله ژانویه تا فوریه بارگیری کند.

به این ترتیب میانگین واردات نفت ژاپن از ایران در مدت معافیت ۱۸۰ روزه، به ۷۸ هزار بشکه در روز بالغ خواهد شد که ۴۹ درصد کمتر از ۱۵۳ هزار بشکه در فاصله مه تا اکتبر سال ۲۰۱۸ است.

منابع ژاپنی اظهار کرده‌اند ژاپن ممکن است بارگیری نفت ایران را مجدداً در مارس متوقف کند زیرا خریداران ناچارند پیش از پایان بیمه حمل مورد حمایت دولت در پایان مارس، محموله‌های خود را دریافت کنند.

ژاپن یکی از هشت کشوری است که معافیت ۱۸۰ روزه از آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران تا چهارم ماه مه دریافت کرده است. با این حال ابهامات پیرامون حمل محموله، بیمه و مسائل بانکی باعث شد برخی از کشورها نتوانند بلافاصله پس از دریافت معافیت، خرید نفت ایران را از سربگیرند.

معافیت‌های جدید از پنجم ماه مه برای کشورهایی آغاز خواهد شد که آمریکا دریابد به وعده خود برای کاهش قابل توجه واردات نفت ایران در مدت شش ماه معافیت اولیه عمل کرده‌اند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *